75

رامهرمز در جمع ۱۰شهر برتر جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور

  • کد خبر : 14396
  • 08 شهریور 1395 - 7:16

جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در رامهرمز و نه شهر دیگر کشور برگزار می شود.

 جشنواره کتابخوانی کودک و نوجوان در رامهرمز

 

به گزارش رامهرمزنیوز ، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ، جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در رامهرمز و نه شهر دیگر کشور برگزار می شود.

 

در همین خصوص نشست «هم اندیشی دست اندرکاران جشنواره باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان رامهرمز» ظهر روز گذشته هشت شهریور ماه با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان ، سرپرست فرمانداری و رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز و برخی از دوستداران کتاب شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست و بعد از سخنان علی بویری فرماندار رامهرمز پیرامون فواید کتاب و کتاب خوانی همایون قنواتی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان و یکی از ۵ عضو هیات موسس شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور اظهار کرد: فعالیت‌های مختلف در حوزه کتاب کودک و نوجوان از اولویت‌هایی است که باید به آن بپردازیم چرا که ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد در گروه بزرگسال آن را نمی‌بینیم. بنابراین ماندگاری این ظرفیت‌ها و تاثیر حوزه کتاب کودک و نوجوان در آینده کشور بیشتر از حوزه بزرگسال است.

 

جشنواره کتابخوانی کودک و نوجوان در رامهرمز

 

در ادامه سید علی محمد طباطبایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رامهرمز به هدف برگزاری جشنواره «باشگاه کتاب خوانی کودک و نوجوان» اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که در رامهرمز و ۹ شهر دیگر کشور اجرا می شود به دنبال این هستیم که کودکان و نوجوانان کتاب بخرند و کتاب بخوانند و در مورد کتاب بحث و گفتگو کنند و نهایت با مطالعه کتاب هم باعث رشد خود و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه بشوند.

 

طباطبایی ادامه داد: رامهرمز بعنوان تنها شهر استان خوزستان است که بدلیل فعالیت های موثر این چند وقت مورد حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفته است و قرار است در هفته اول مهرماه کارشناسانی ازاین وزارت برای آموزش برگزاری این جشنواره به رامهرمز سفر کنند.

 

وی گفت: ایده ابتدایی این جشنواره به این صورت است که کتابخوانی در کلاس درس رخ دهد و کودکان و نوجوانان بتوانند با تخفیفی که موسسه خانه کتاب برای کتاب‌های این حوزه در نظر می‌گیرد هم با کتابفروشی‌ها آشنا شوند و هم به کتاب خواندن علاقمند شوند.

 

به گزارش رامهرمزنیوز ، در دوره گذشته جشنواره «پایتخت کتاب ایران» ، ۱۰۰ شهر با حدود یک هزار و ۴۰۰ برنامه، طرح و ایده با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی شرکت کردند که از آن میان، ۱۴ شهر به همراه رامهرمز به مرحله نیمه نهایی داوری‌ها راه یافتند که درنهایت شهر نیشابور بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

 

انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه : https://ramhormoznews.ir/?p=14396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.